Danske Pressemeddelelser 2022

Nu åbner Shell i Køge for lynladning til elbiler

dec. 21, 2022

De næste måneder åbner 37 nye lynladere på Shell tankstationer i hele landet. Også i Køge, hvor Shell Express på Gammel Lyngvej nu klipper snoren til stationens nye 150 kW ladestander, der tilbyder lynhurtig ladning til de mange nye elbilister i og omkring Køge.

DCC Energi klar til massiv udrulning af lynladere på Shell stationer

dec. 13, 2022

De mange nye elbilister i Danmark kan nu se frem til endnu flere muligheder for at lynlade bilen. DCC Energi, der bl.a. driver Shell tankstationerne i Danmark, sætter nu gang i næste fase af sine investeringer i elbilismen og installerer over de næste måneder lynladere på 37 Shell tankstationer rundt om i landet. Målet er et landsdækkende netværk på 100 tankstationer med lynladere i 2024.

Nu kan du se brændstoffets CO₂-aftryk når du tanker

sep. 22, 2022

For første gang herhjemme kan bilister nu direkte se, hvor stort et CO2-aftryk der følger med, når de tanker bilen. Det er landets mere end 240 Shell tankstationer, der nu viser klimaaftrykket for hver optankning på kundernes kvittering. Initiativet er et skridt i at synliggøre den udledning fra transport, mange har i hverdagen.

Endnu et Shell truckanlæg er åbnet i Nordjylland

sep. 20, 2022

I et utraditionelt samarbejde har Kristian Rytter Gruppen, DCC Energi og en lokal forhandler bygget et spritnyt Shell truckanlæg fra den bare mark. Anlægget ligger i forlængelse af Kristian Rytter Gruppens nye hovedkontor i Svenstrup og er netop åbnet. Muligheden for at tanke både diesel, GTL-brændstof og AdBlue trækker allerede nordjyske transportvirksomheder til.

Betal for brændstof og bilvask med ny app

maj 19, 2022

Landets Shell tankstationer indfører nu muligheden for at betale for både brændstof og bilvask med mobiltelefonen. Det sker med lanceringen af en ny app, som giver bilister en nem betalingsløsning lige ved hånden.

DCC Energi etablerer nordjysk Shell truckanlæg hos mangeårig kunde

maj 11, 2022

I forbindelse med flytningen til nyt domicil i Svenstrup går den nordjyske vognmands-, jordborings- og grusgravskoncern, Kristian Rytter Gruppen, nu sammen med DCC Energi og etablerer et Shell truck-anlæg i forlængelse af det nye hovedkontor. Anlægget, som ligger tæt på Nordjyske Motorvej, får både diesel, GTL og AdBlue i hanerne og åbner efter planen i løbet af sommeren.

Shell i Brønshøj på vej med lynladning til elbiler

mar. 15, 2022

Energiselskabet DCC Energi er i fuld gang med at åbne en række af lynladere til elbilister i Hovedstaden. Også i Brønshøj, hvor opsætningen af en 300 kWh-lynlader på Shell Frederikssundsvej 174 går i gang i denne uge - til glæde for de stadig flere i bydelen, der har en elbil.

Shell i Kastrup på vej med lynladning til elbiler

mar. 15, 2022

Energiselskabet DCC Energi er i fuld gang med at åbne en række af lynladere til elbilister i Hovedstaden. Også i Kastrup, hvor opsætningen af en 300 kWh-lynlader på Shell Saltværksvej 62 går i gang i denne uge - til glæde for de stadig flere borgere, der har en elbil.

Samarbejdet bag landets største trucknetværk fylder et år

mar. 10, 2022

Det banebrydende kortsamarbejde mellem DCC Energi og IDS/Q8, der giver transportvirksomheder adgang til et samlet netværk på 290 tankstationer med high speed diesel, kan nu fejre et års jubilæum. På det første år har parløbet styrket DCC Energi og Shell tankstationerne i konkurrencen på den tunge transport i Danmark, fastslår retaildirektør, Søren Møller Maretti.

DCC Energi og Shell tankstationerne klar med massive investeringer til elbilister

jan. 25, 2022

Med ladeløsninger til private hjem og virksomheder plus et stort netværk af lynladere på Shell tankstationerne sætter DCC Energi nu fart på en kæmpe satsning på elbiler.

Endnu et Shell truckanlæg får nu GTL

jan. 24, 2022

DCC Energi indleder 2022 med at folde GTL-brændstof ud til endnu et af de 146 Shell anlæg i Danmark med truckfaciliteter. Senest har Shell i Kruså fået det naturgasbaserede dieselalternativ i hanerne, og dermed finder transportører nu GTL-brændstof på 10 danske Shell truckanlæg spredt ud over hele landet.

Masser af klassiske italienske scootere gæster Helsingør

Den 6. august kører op mod 50 klassiske Vespaer og Lambrettaer sammen med deres ejere ind i Helsingør på årets sommertur. Så der er lagt i ovnen til et smukt syn, når de danske Vespa-entusiaster ved 11-tiden gør pitstop hos Shell Helsingør for at fylde højoktan på de klassiske maskiner.