Betal for brændstof og bilvask med ny app

I en tid, hvor betaling med mobiltelefonen bliver stadig mere udbredt, gør en ny udgave af Shell Service App det nu nemmere for landets bilister at betale for brændstof og bilvask med mobilen. Den nye betalingsløsning kan bruges af alle, men landets mange Shell Card-kunder vil kunne nyde fordel af deres faste rabatter, også når de betaler via app’en.

”Generelt oplever vi, at flere og flere kunder betaler med mobilen i vores butikker. Så det er på mange måder et naturligt skridt, at vi nu bygger sikker betaling ind i vores app som supplement til kortbetaling ude ved standeren. Reelt kan du nu klare betalinger ude på forpladsen uden at skulle hen til en betalingsstander, ligesom du kan håndtere alt omkring bilvask fra forsædet,” siger Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, der driver Shell tankstationerne i Danmark.

Den nye betalingsapp virker ved, at bilisterne opretter en brugerprofil og tilknytter et Dankort/kreditkort, et Shell Card eller begge dele. Betalingen sker ved at åbne app’en, der ved hjælp af telefonens lokaliltetstjeneste registrerer den tankstation, man holder ved. Derefter vælges stander eller bilvasken og købet godkendes med face/touch ID eller en selvvalgt pinkode, hvorefter tankning eller bilvask kan begynde.

”Der kommer hele tiden nye muligheder for, hvad du kan bruge din mobiltelefon til. Her er apps, som vores Shell Service App, bare et eksempel og en ny mulighed for bilisterne til at betale på andre måder end med kreditkort ved standeren eller i butikken. Det er ikke som sådan ny teknologi, men det er velafprøvet og ikke mindst en sikker betalingsløsning, vi nu bygger ind i vores app til gavn for både vores kortkunder og de øvrige bilister,” forklarer Søren Møller Maretti.

Download og vind et års forbrug af brændstof

I forbindelse med, at den nye Shell Service App nu kan hentes fra AppStore og Google Play, udlodder DCC Energi et års gratis brændstof (op til 1.200 liter) til en heldig bilist, der downloader app’en og deltager i en konkurrence.

Ud over betaling af brændstof og bilvask giver Shell Service App også mulighed for at oprette vaskeabonnement til ubegrænset bilvask på over 100 Shell tankstationer. Hertil kommer en stationssøger, der viser vej til nærmeste Shell tankstation og bilvask.

DCC Energi er en af Danmarks store energivirksomheder og forsyner hele Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er blandt andet forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. Med afsæt i sikkerhed, kundeservice, stærke partnerskaber og dygtige medarbejdere omsætter DCC Energi årligt for ca. 6 mia. kr. På hovedkontoret i Nærum nord for København beskæftiger selskabet ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.