Der bliver flere elbiler på vejene. Så for at imødekomme behovet for at kunne lade hurtigt og nemt, åbner Shell i Skave nu også for lynladning. Den nye ladestander, der rykker ind ved siden af benzin- og dieselpumperne på tankstationen, leverer op til 150 kW ladekapacitet.

Det svarer til, at en gennemsnitlig elbil kan oplades fra 20-80 procent på ca. 20 minutter, forklarer Søren Møller Maretti, direktør for mobilitet hos energiselskabet DCC Energi, der står bag Shell tankstationerne i Danmark.

”Vi er superglade for, at vi nu også kan tilbyde en nem og lynhurtig mulighed for elbilister på vores station i Skave. Dermed favner vi endnu flere bilisters behov. I takt med, at der kommer flere elbilister, er der et stort behov for flere lademuligheder, særligt lynladere. Derfor regner vi også med, at der bliver taget godt imod lademuligheden på stationen,” siger han og tilføjer:

”Shell tankstationerne har mere end 100 års erfaring med at hjælpe danske bilister fra A til B. Det vil vi bygge videre på i en tid, hvor elbiler kommer til at fylde stadig mere. Her kan vi som lokal tankstation bidrage til at skabe en solid infrastruktur for nuværende og kommende elbilister”.

DCC Energi er midt i en landsdækkende udrulning af lynladere til Shell tankstationerne. Sidste år åbnede de første lynladere på tankstationer i Vejle, København og Køge. Nu følger så etableringen af de næste 40 lynladere over hele landet. Sideløbende med lynladere på tankstationerne leverer DCC Energi i dag også ladeløsninger til private og virksomheder.

Betaling for el på Shell tankstationerne sker på samme måde som for diesel og benzin – enten med Dankort, kreditkort eller brændstofkort. Med det nye Shell mobilitetskort, som er en videreudvikling af det traditionelle brændstofkort, kan elbilister betale for el på ca. 90 pct. af alle ladestandere i Danmark. Hertil kommer over 300.000 ladestandere i hele Europa. Læs mere på www.shellservice.dk/elbilist

Søren Møller Maretti, Direktør for mobilitet, DCC Energi, 2220 0467

Om DCC Energi

DCC Energi forsyner Danmark med en bred vifte af energiprodukter og brændstoffer. Som et af landets største energiselskaber udvikler DCC Energi løbende forretningen med nye, mere bæredygtige energiformer i takt med, at kundernes behov skifter. Eksempelvis biobrændstoffer, biogas og ladeløsninger til elbilister. Selskabet står også bag Shell tankstationerne i Danmark og forsyner danske lufthavne med flybrændstof. DCC Energi beskæftiger ca. 175 medarbejdere og omsætter årligt for ca. 6 mia. kr. Se mere på www.dccenergi.dk.