Alt text

Med åbningen af endnu et Shell truck-anlæg fortsætter DCC Energi, der driver Shell stationsnettet i Danmark, med at udbygge tilbuddet til den tunge transport. Genetableringen i Køge for den tunge trafik følger i kølvandet på seneste tids åbninger af truckanlæg i Silkeborg, Vordingborg og en nylig opgradering af Shell Vasbygade i København. Det kommende år byder på yderligere 2-3 nye anlæg til lastbiler, forudser Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi.

”Lige siden vi i 2016 overtog en stor del af Shell tankstationerne, har vi arbejdet på at styrke vores position på den tunge transport. Det har vi bl.a. gjort med det gode kortsamarbejde, vi har med IDS. Et samarbejde, der reelt giver transportører adgang til det bredeste netværk af Shell, IDS, Q8 og F24 stationer med Shell Card Erhverv. Hertil kommer de fordele kortet har internationalt f.eks. i forbindelse med vejafgifter. Men vi har også sat ind på etablering af nye Shell Truck-anlæg, hvor vi naturligt kan tilbyde kunderne Shells gode brændstoffer. Ikke mindst GTL-brændstof, som vi i dag har på syv af vores trucksites,” siger han.

Mere GTL-brændstof og AdBlue

Det nye truck-anlæg i Køge får også det naturgasbaserede GTL-brændstof, der brænder renere og derfor udleder færre partikler end almindelig diesel. Brændstoffet kan tankes præcis som diesel og kræver ingen tekniske justeringer af lastbilen.

Truck-anlægget på Centervej 4 i Køge har to baner, hvorfra der kan tankes diesel, GTL og AdBlue. Dermed udbygger truck-anlægget også mulighederne for at tanke AdBlue hos Shell, hvor der nu i alt er 39 stationer med AdBlue-pumpe. Senest er der også kommet AdBlue på de vigtige anlæg for den tunge transport hos Shell 7-Eleven Karlslunde, Shell 7-Eleven Tuelsø, Shell 7-Eleven Ejer Bavnehøj samt Shell Skive og Shell Give.

Et kort til 290 truckstationer

Samarbejdet med IDS og dermed alle Q8 og F24 tankstationer med truck-faciliteter gør, at et Shell Card Erhverv i dag kan benyttes på hele 290 danske tankstationer - med alle de fordele, den enkelte transportør har på sit kort. For Danmarks mange internationale transportvirksomheder giver Shells erhvervskort også adgang til over 10.000 Shell tankstationer i hele Europa.

Endelig kan transportvirksomheder med et Shell Card Erhverv, som noget unik, benytte sig af muligheden for at CO2-kompensere brændstofforbruget. Noget DCC Energi introducerede i 2020 som det første selskab på markedet. I en tid, hvor klimahensyn fylder stadig mere, ikke mindst i transportbranchen, er det en mulighed mange transportører har interesse for.

For mere information

Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, 2220 0467

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en af Danmarks store energivirksomheder og forsyner hele Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er blandt andet forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. Med afsæt i sikkerhed, kundeservice, stærke partnerskaber og dygtige medarbejdere omsætter DCC Energi årligt for over 9 mia. kr. På hovedkontoret i Nærum nord for København beskæftiger selskabet ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.