Opening of Shell Site In Uvelse

Med 4 mio. kr. i støtte fra lokalsamfundet genskaber en gruppe borgere i den nordsjællandske landsby Uvelse byens handelsliv. Første skridt er genåbningen af byens tankstation, et nyt Shell Express-anlæg, der åbner torsdag den 11. februar. Senere følger åbningen af en MinKøbmand-butik, som også er finansieret af 270 borgere via by-aktier.

Som led i et utraditionelt parløb åbner DCC Energi endnu en Shell tankstation. Denne gang i Uvelse syd for Hillerød, hvor 270 borgere og en gruppe lokale ildsjæle nu er blevet ejere af både et Shell Express anlæg og en kommende købmandsbutik i byen. Den nye tankstation får både Shell V-Power 100 oktan, FuelSave diesel og 95 oktan i hanerne. Allerede torsdag i uge 6 forventes genetableringen af Uvelses tankstation at være på plads.

”Det er altid interessant, når vi får nye lokale forhandlere ind i netværket af Shell tankstationer. Det, at vi så denne gang indgår aftale med store dele af en hel landsby, gør det bare ekstra spændende. Faktum er, at ligesom lokale butikker har stor betydning for livet i de mindre bysamfund, så er tankstationer også et vigtigt omdrejningspunkt for mindre byer - ikke mindst i kombination med dagligvarebutikker. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi sammen med Uvelse-borgerne har kunnet finde et godt grundlag for at etablere en Shell Express i byen og så samtidig få stationen på plads indenfor kun 14 dage,” siger Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, som driver Shell tankstationerne i Danmark.

Med den nye Shell Express i Uvelse består Shell netværket nu af 235 bemandede og ubemandede tankstationer, og der er allerede planer om en håndfuld stationer mere i 2021. Alle de mest udbredte kreditkort kan benyttes på den nye tankstation, herunder Shell Card Privat og Erhverv.

Ifølge Niels Frølich, medstifter og bestyrelsesmedlem i Uvelse Byvej 1 A/S, som har samlet byen om købet af den nedlagte Dagli Brugsen og OK tankstation, er åbningen af Shell Express tankstationen et første, vigtigt skridt på vejen.

”Vi har haft et rigtig godt forløb med DCC Energi om at genetablere byens tankstation. Så jeg er glad for den aftale vi har indgået som ny forhandler i Shell netværket. På mange måder er dette et symbol på sammenholdet, vi har i byen. Lokale indkøbsmuligheder betyder utroligt meget - både socialt og i forhold til fleksibilitet i hverdagen for os alle. Det forklarer den store opbakning, vi har fået til at genetablere både tankstation og købmandsbutikken fra byens borgere. Handelsmuligheder bidrager simpelthen til dagliglivet, og så er det med til at øge interessen fra mulige tilflyttere,” forklarer han.

For mere information, kontakt venligst

Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, 2220 0467

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en af Danmarks store energivirksomheder og forsyner hele Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er blandt andet forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. Med afsæt i sikkerhed, kundeservice, stærke partnerskaber og dygtige medarbejdere omsætter DCC Energi årligt for over 9 mia. kr. På hovedkontoret i Nærum nord for København beskæftiger selskabet ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.