DCC Energi, som driver Shell netværket i Danmark

Med den nye aftale om kortindløsning åbner de to selskaber op for, at landets lastvognschauffører, speditører og vognmænd kan betale med deres euroShell Card på YX Trucks tankanlæg i Danmark. YX Truck kunder kan fortsat kun benytte YX Truck kort på udvalgte Shell stationer.

For transportører, der anvender euroShell Card, betyder det, at deres Shell brændstofkort med ét slag giver adgang til over 160 anlæg i Danmark. Dertil kommer flere tusind Shell truckstationer i Europa, hvor kortet også kan bruges.

DCC Energi og YX er fortsat konkurrenter, når det gælder kontakten med kunderne, men initiativet over for den tunge vejtransport indvarsler en ny tilgang til at sætte fokus på effektivitet og udnytte synergier i brændstofbranchen.

”Aftalen med YX Truck giver nogle interessante, nye muligheder for euroShell kunder, der opererer inden for den tunge vejtransport. Ud over vores egne truckstationer kan de nu også tanke på YX Trucks netværk og betale med deres euroShell kort. Det gør livet lettere for chaufførerne ude på vejene”, siger Christian Heise, adm. direktør i DCC Energi.

Muligheden for at benytte euroShell Card på YX Trucks netværk i Danmark omfatter alene kortkunder inden for den tunge vejtransport.

euroShell kortet henvender sig til erhvervsmarkedet og giver bl.a. transportbranchen en række fordele og en nem og sikker betalingsløsning. Med kortet følger et brugervenligt onlinesystem, som samler kortadministration og forbrugs- og betalingsoverblik et sted.

For yderligere information, kontakt venligst

Christian Heise, adm. dir. i DCC Energi,
T: 2220 5135,
christian.heise@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern, som forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. DCC Energi omsætter årligt for ca. 7 mia. kr. og har ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.