V Power Kiesa

Fra den 30. marts til den 26. maj har vi valgt at sætte fokus på de mere tekniske sider af Shells V-Power 100 oktan benzin. For selv om mange bilejere allerede plejer deres motor indvendigt med topbenzinen, så lever myten om, at benzin bare er benzin fortsat lidt for godt, ifølge Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, som står bag Shell tankstationerne i Danmark.

”Vi har rigtig mange bilejere, der tanker Shells topbenzin. Og når vi kigger rundt i markedet, kan vi se, at der er blevet flere muligheder for at tanke benzin med et højere oktantal end 95. Med 100 oktan er Shell V-Power dog stadig helt i front. De kommende måneder sætter vi fokus på historien bag benzinen, som faktisk er født ud af et tæt samarbejde med Ferrari,” siger han og fortsætter:

”Shell V-Power med sit oktantal på 100 hjælper motorstyringssystemet med at optimere motorens ydeevne, hvilket typisk giver flere hestekræfter i en moderne motor, når man går fra en 95 til 100 oktan.

Derudover hjælper benzinen desuden med at fjerne de belægninger, som ellers kan tage pusten fra din motor, mens du kører. På den måde forhindrer Shell V-Power, at skidt gradvist nedsætter motorens ydeevne, fordi en ren motor kører bedre”.

Vind en tur bag rattet med Nicolas Kiesa

Alt imens Shell tankstationer landet over i den kommende tid taler om vigtigheden af at pleje bilen både udvendigt og indvendigt, så giver en nye hjemmeside masser af information om Shell V-Power 100 oktan. På www.shellvpower.dk vil blandt andre racerkører og motorekspert, Nicolas Kiesa dele ud af sin store viden om biler og motorteknik. Eksempelvis, hvorfor benzinens kvalitet og oktantal betyder langt mere for motorens ydeevne, end de fleste tror.

Det er også via hjemmesiden, at en heldig vinder får adgang til sit livs køreoplevelse. Frem til den 1. juni 2020 kan alle med hang til brændt gummi og heftig acceleration nemlig deltage i konkurrencen om en tur med den tidligere Formel 1-kører, Nicolas Kiesa, når han lukker op for en tur i den heftige superracer KTM X-Bow på Padborg Park. Mere information om deltagelse, betingelser og trækning af den heldige vinder findes på hjemmesiden.

For yderligere information, kontakt venligst

Retaildirektør Søren Møller Maretti, 2220 0467, sma@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en af Danmarks store energivirksomheder og forsyner hele Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er blandt andet den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. Med afsæt i sikkerhed, kundeservice, stærke partnerskaber og dygtige medarbejdere omsætter DCC Energi årligt for over 9 mia. kr. På hovedkontoret i Nærum nord for København beskæftiger selskabet ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk