Forsyningen fra landets Shell tankstationer fortsætter ufortrødent trods de usædvanlige forhold, som udbruddet af Corona-virus i Danmark har skabt. Men på alle de 230 tankstationer har DCC Energi, der står bag Shell netværket herhjemme, indført en række initiativer for at forebygge smittespredning til medarbejdere og kunder.

Diskretionslinjer

På de bemandede Shell tankstationer er der indført diskretionslinjer i gulvet for at skabe større afstand mellem kunder, der venter i kø. Samtidig bliver der på egne tankstationer ophængt plexiglasskærme ved diskene for at beskytte både medarbejdere og kunder. På tankstationerne hænger myndighedernes Corona-vejledninger også synligt fremme.

Spiseafdelinger lukket og hyppig rengøring

Alle tankstationer med spiseafdelinger har midlertidigt lukket ned for muligheden for at spise inde på stationen. Dog fortsætter alt kiosksalg og salg af takeaway mad som normalt. Betalingsterminaler, kaffemaskiner, håndtag på køleskabe og frysere, mm. bliver hyppigt rengjort i alle butikker.

Skærpet tilsyn på forpladser

På alle forpladser og ubemandede Shell Express anlæg er tilsynet med, at der er engangshandsker til kunderne, skærpet. Desuden er rengøringen af betalingsterminaler og tankpistoler intensiveret.

”Selv om vi har taget en række initiativer, er det vigtigt, at alle der færdes på vores tankstationer tager ansvar for at hindre smitte. Det gør man ved at følge vores retningslinjer. Heldigvis oplever vi, at kunder i hele landet er gode til at respektere de tiltag, vi har taget for at minimere smitterisikoen. Stor ros for det. Langt de fleste tager faktisk situationen med et smil og er søde over for vores medarbejdere,” siger Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, der står bag Shell tankstationerne i Danmark.

Sådan passer du på dig selv, når du besøger tankstationen

• Brug altid plasthandsker, når du tanker og betaler ved standerne
  • Er der mange kunder inde i butikken, så vent udenfor et øjeblik
  • Hold afstand til andre kunder og til personalet