SHELL TANKSTATIONER GÅR

For mange børn kommer til skade i trafikken. Enten på cykel, som fodgænger eller som passagerer i biler. For at støtte forebyggelsesarbejdet i Børneulykkesfonden omkring børneulykker i trafikken indgår landets Shell tankstationer nu et samarbejde med fonden.

Samarbejdet betyder, at Shell tankstationerne bliver en af tre partnere på Børneulykkesfondens Centimeter Maraton. En serie af små maratonløb for børn og børnefamilier, hvor man løber 42.195 centimeter. Børnene får dermed mulighed for at løbe deres helt egen maratondistance, akkurat som de har set de voksne gøre det. I 2019 afholdes op mod 30 lokale løb rundt om i landet. Shell tankstationerne vil støtte op om løbene og sætte fokus på trafiksikkerhed for børn over for de titusinder af bilister, der dagligt besøger tankstationerne.

”Vi har en oplagt mulighed for at bringe Børneulykkesfondens vigtige budskaber videre ud til bilister og børnefamilier i hele landet. Hver dag er vi i dialog med tusinder af bilister på vores stationer. Så på den måde kan vi og vores medarbejdere forhåbentlig være med til at sikre, at færre børn kommer til skade i trafikken,” siger Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, som driver Shell stationerne i Danmark.

”Det er klart, at du som bilist har et stort ansvar for at være ekstra opmærksom på de mindste trafikanter. Men jeg håber også, at vi kan bidrage til Børneulykkesfondens vigtige arbejde med at lære børnene om trafiksikkerhed,” tilføjer han.

Børneulykkesfonden har fokus på at forebygge ulykker i hjemmet, ved idræt og fritid og i trafikken. Og i trafikken er synlighed et vigtigt indsatsområde. Undersøgelser viser, at 27 % af alle børn ikke bruger reflekser, når de færdes i trafikken. Det til trods for, at reflekser ifølge Henriette Madsen, generalsekretær i Børneulykkesfonden, giver børn 85 % lavere risiko for at blive overset i trafikken.

”I Børneulykkesfonden arbejder vi blandt andet med at nedbringe antallet af trafikulykker med børn. Derfor er sikkerhed og synlighed også vigtige indsatsområder for os. I samarbejde med Shell tankstationerne og vores øvrige partnere kan vi nå bredt ud til de danske børnefamilier og naturligvis også til bilisterne med vores initiativer og budskaber, der i sidste ende kan være med til at redde liv,” siger hun.

For yderligere information, kontakt venligst

Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, T: 2220 0467, M: sma@dccenergi.dk

Henriette Madsen, generalsekretær i Børnefonden, T: 30 37 77 22, M: hm@borneulykkesfonden.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern, som forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. DCC Energi omsætter årligt for ca. 7 mia. kr. og har ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.