Blvask

På søndag den 18. august er Shell stationen på Slotsherrensvej 221 i Rødovre igen klar til at forkæle områdets bilister med effektiv, nænsom vask af den firhjulede. Efter tro tjeneste og mere end 120.000 biler under børsterne opgraderes tankstationens bilvask i denne uge, når der installeres en ny, topmoderne vaskehal.

Den nye vaskehal får et endnu mere effektivt vand- og sæbeforbrug - til gavn for miljøet, ligesom tørreevnen bliver forbedret. Og så kan bilister nu fordrive ventetiden med en flot oplevelse, når nye skumgardiner belyst i alle regnbuens farver, bliver lagt over bilen - en helt særlig oplevelse, hvis man bliver i bilen under vasken.

”Vi er i gang med en større udskiftning af vaskehaller i hele landet. Og efter lang tjeneste er det blevet tid til at sende vores gamle bilvask i Rødovre på pension. Selv om vaskehallen for længst har overskredet forventet levetid, fungerer den stadig upåklageligt. Men med en ny vaskehal giver vi bilisterne nye fordele, og så får vi en lidt mere miljøvenlig vaskehal,” siger Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, der driver Shell tankstationerne i Danmark.

Et moderne bilvaskeanlæg er langt mere miljøvenligt, skånsomt og effektivt end den traditionelle gør-det-selv vask hjemme i indkørslen. Et automatisk bilvaskeanlæg er programmeret til at sikre den rette balance i forhold til rengøringsmidler og virketid, så resultatet altid bliver optimalt. Samtidig renser et fintmasket filtersystem spildevand for sæbe, tungmetaller, osv. inden vandet ledes ud i kloakken.

Arbejdet med at installere den nye vaskehal begynder i dag mandag den 12. august og forventes afsluttet søndag den 18. august, hvor tankstationen igen tilbyder bilvask helt ned til 39 kr.

Mens arbejdet pågår, kan bilister fortsat tanke brændstof på stationen. Nærmeste Shell bilvask ligger på Frederikssundsvej 356 og 174 eller Roskildevej 360 og 453. Se www.shell.dk/motorists/shell-station-locator.html

For yderligere information, kontakt venligst

Retaildirektør Søren Møller Maretti, 2220 0467, sma@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern, som forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. DCC Energi omsætter årligt for ca. 7 mia. kr. og har ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.