V-Power rykker ind på ubemandede Shell anlæg

Energiselskabet DCC Energi, som driver Shell netværket i Danmark, indfører som de første på brændstofmarkedet premiumbrændstof på alle ubemandede anlæg. I løbet af maj og juni afvikles alt salg af 92 oktan på Shell Express, og 40 ubemandede anlæg får som noget nyt en stander med Shell V-Power brændstof. Fremover vil Shell Express stationerne dermed tilbyde både Shell FuelSave Diesel og 95 Blyfri benzin og Shell V-Power brændstof.

Med brændstofopgraderingen på de ubemandede anlæg afslutter DCC Energi den udfasning af 92 oktan benzin, som blev indledt sidste sommer. Her tog de bemandede Shell stationer laveste oktantal af hylden til fordel for en ny topdiesel, Shell V-Power Diesel.

”Der er flere gode grunde til, at vi nu også erstatter 92 oktan med premiumbrændstof på vores ubemandede anlæg. Vi oplever en stigende efterspørgsel på vores topbenzin og -diesel efter, at vi med Shell V-Power Diesel har udvidet adgangen til Shells V-Power brændstof. Når vi fjerner 92 oktan får vi plads til at tilbyde topbrændstof på alle Shell Express anlæg”, siger Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi og tilføjer:

”Moderne biler stiller skrappere krav til brændstoffets egenskaber. Særligt i dieselbiler er tryk og temperatur i motorerne langt højere og indsprøjtningssystemerne mere avancerede end for bare ti år siden. Det betyder, at der er en øget risiko for, at der opstår belægninger i motoren, som nedsætter bilens ydeevne. Shell V-Power brændstofferne hjælper bl.a. med at forebygge og fjerne sod og belægninger i både diesel- og benzinbiler”.

Afviklingen af 92 oktan i Shell netværket skyldes også vigende efterspørgsel på lavoktan hos bilisterne. Alene de sidste seks år er 92-andelen af benzinsalget i Shell netværket faldet 30 pct. Og med god grund påpeger Søren Møller Maretti.

”Faktisk er 92 oktan en dårlig forretning for bilisterne. Det højere energiindhold i 95 oktan betyder, at du vinder omkring 10 øre per liter bare ved at vælge 95 oktan. Så selv om 92 oktan ser billigere ud på prisskiltet, er virkeligheden en helt anden. Den forvirring rydder vi nu op i”, siger han.

I alt vil 52 Shell Express anlæg fremover sælge Shells topprodukt. Ud over Shell FuelSave 95 oktan benzin og diesel, vil nogle tilbyde Shell V-Power som både benzin og diesel. Andre anlæg vil tilbyde enten Shell V-Power 99 Oktan benzin eller Shell V-Power Diesel.

For mere information, kontakt venligst

Retaildirektør Søren Møller Maretti, Tlf. 2220 0467, E-mail: sma@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern, som forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. DCC Energi omsætter årligt for ca. 7 mia. kr. og har ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.