Employees of a retail store smiling

Kun fem år efter at Shell i 1913 kom til Danmark, og mens der endnu var under 10.000 automobiler på de støvede danske veje, startede familien Jensen et nu 100årigt kapitel i Shells danske historie.

Den 30. november rundede den store Shell station i Støvring-nord nemlig et århundrede under den gule Shell-muslingeskal. I dag med tredje generation efter stifter Carl Jensen som styrmand for den daglige drift af tankstation med tilhørende motel, konferencelokaler, værksted og butik.

Med 40 ansatte er Shell Støvring en af landets største privatejede Shell stationer. Og næste generation er i dag dybt involveret i livet på og omkring Shell stationen i det nordjyske, hvor forretningen er sporet ind på en foranderlig fremtid – som den altid har været, fortæller Peter Jensen.

”Vi er godt forberedt på fremtiden og vores rolle i lokalområdet. Gennem årene har vi løbende udviklet forretningen, så vi bedst muligt hjælper kunderne. Også med mange andre ting end brændstof. Nu har jeg været herude i 63 gode år, så nu bliver det min søn og datters opgave at se frem mod 125 år som Shell station her i Nordjylland. Men de klar og spiller allerede en stor rolle i vores forretning den dag i dag”.

For yderligere information, kontakt venligst

Shell Støvring, Peter Jensen, 50 97 14 44

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern, som forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell tankstationer i Danmark. DCC Energi omsætter årligt for ca. 7 mia. kr. og har ca. 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.