Car wash

Fra den 7. november til 4. december giver landets Shell stationer med bilvask bilisterne en ren fordel, når de tanker enten Shell FuelSave- eller V-Power brændstof. I fire uger udløser hver liter diesel eller benzin, der ryger i tanken, automatisk en krone i rabat på de tre bedste bilvaske på stationerne.

Tanker du 50 liter, sparer du 50 kroner på bilvasken. Det gælder uanset, om du tanker Shell FuelSave eller topkvalitet Shell V-Power benzin eller diesel, fortæller Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, som driver Shell stationerne herhjemme.

”November er et godt tidspunkt til at få gjort bilen vinterklar. Så for at give bilisterne en lille ekstra anledning til at få vasket bilen, giver vi nu rabat på vasken, hver gang du tanker. Det betyder, at de tre bedste bilvaske på vores stationer bliver en tand billigere – hvor meget du ender med at spare, afhænger af, hvor meget du tanker”, siger han.

Vaskehal bedst for miljøet

Med den landsdækkende kampagne for bilvask slår landets Shell stationer også et slag for den mest miljøvenlige vej til en ren bil. Vaskehallen er nemlig ubetinget bedst, når det handler om at skåne miljøet for de stoffer, der er i spildevandet, når bilen bliver vasket.

”Spildevand fra bilvask indeholder olie, tungmetaller og andre stoffer, som helst ikke skal i kontakt med jorden eller vandområder. Men det er præcis det, der sker, når du vasker bilen hjemme i indkørslen. I vaskehallen renser vi til gengæld spildevandet, inden det når kloakken. Samtidig bruger vaskehallen kun en femtedel af den mængde vand gør-det-selv vasken typisk kræver. Så vores vaskekampagne giver rigtig god mening for både pengepungen og miljøet”, forklarer Søren Møller Maretti.

Rabatten på bilvask gælder de tre bedste vaske på alle bemandede Shell stationer med bilvask. Rabatten skal indfries samtidig med betaling af brændstof og omfatter køb af diesel eller benzin op til 80 liter. Selv om vaskebilletten skal købes samtidig med brændstoffet, kan den dog sagtens gemmes til en anden dag.

For yderligere information, kontakt venligst

Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi T: 2220 0467, M: sma@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern i Danmark. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell-stationer herhjemme. DCC Energi forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. DCC Energi omsætter årligt for ca. 5,6 mia. kr. og har 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk.