Lorries and Buses crossing the Great Belt Bridge

Energiselskabet DCC Energi overtog i efteråret 2016 en stor del af Dansk Shells forretning. Blandt andet det landsdækkende netværk af Shell-stationer. Nu føjer DCC Energi endnu en station til netværket. 11. august åbner en ny, Shell Express station officielt på det gamle færgeleje i Knudshoved på Fyn. Til stor tilfredshed for Nyborgs borgmester, Kenneth Muhs, som klipper den røde snor kl. 13.00 på dagen.

”Jeg er rigtig glad for, at vi nu tager endnu et skridt i retning af at få liv og aktivitet tilbage til den gamle havneterminal. Området har altid været centralt for trafik og infrastruktur i Danmark, og den nye Shell-station bygger videre på denne arv”, siger Kenneth Muhs.

Med den nye, ubemandede tankstation får bilister og transportchauffører langt om længe mulighed for at tanke brændstof helt tæt op ad E20 Fynske Motorvej ved Storebæltsbroen. Med en beliggenhed kun 100 meter fra sidste afkørsel inden broen byder tankstationen på en bekvem mulighed for at tanke på vej tværs over Danmark – og samtidig nyde den flotte udsigt til vand og bro.

”Vi har en ambition om at styrke stationsnettet med velbeliggende tankstationer, når vi har mulighed for det. Med anlægget på havnen i Knudshoved har vi nu 209 stationer og en god landsdækkene spredning. Men vi ønsker at sikre bilister og erhvervschauffører endnu bedre adgang til Shells kvalitetsbrændstoffer. Derfor kommer vi også til at se en klar forøgelse af antallet af stationer under Shells muslingeskal de kommende år”, siger Søren Møller Maretti, retaildirektør i DCC Energi, som driver Shell stationsnettet i Danmark.

Åbningspriser anno 1998

For at fejre den officielle åbning den 11. august inviterer DCC Energi bilister en tur tilbage i tiden, når den nye station på dagen, mellem kl. 13.00 og 16.00, sælger diesel og benzin til 1998-priser. Året, hvor den sidste Storebæltsfærge sejlede ud af havnen.

I tidsrummet kan rejsende og lokale tanke benzin til 6,46 kr/l og diesel til 5,18 kr/l. De historiske priser gælder efter først-til-mølle princippet og kun på den nye station. I dagens anledning vil servicepersonale, ud over at agere tankpassere og hjælpe med optankning, uddele kolde vand og lidt sødt til bagsædepassagerne.

For mere information, kontakt:

Retaildirektør Søren Møller Maretti, tlf. 2220 0467, e-mail: sma@dccenergi.dk

Om DCC Energi og netværket af Shell stationer

DCC Energi er en hastigt voksende energikoncern i Danmark. Selskabet er den største forhandler af kvalitetsprodukter fra Shell og Gulf og driver netværket af Shell-stationer herhjemme. DCC Energi forsyner Danmark med en bred vifte af brændstoffer og energiprodukter. DCC Energi omsætter årligt for ca. 5,6 mia. kr. og har 125 ansatte. Se mere på www.dccenergi.dk