I detailbranchen er hverdagens helte de mange ansatte, der dagligt, året rundt, giver kunderne den ekstra gode oplevelse, når de gæster butikken. Det gælder også på Shells servicestationer, hvor olieselskabet for nyligt kårede årets medarbejdere i 2015 blandt 2.500 butiksansatte.

Efter en tæt finale i december blev det Ömer Kilic fra Shell på Park Alle i Brøndby, der løb med hæderen. Blandt andet på grund af hans optræden som snemand i mødet med kunderne både bag ved disken og ude ved standerne, som en helt særlig tankpasser i december måned.

”I et meget konkurrencepræget marked er netop den personlige service, vores butiksansatte yder, det, der flytter kunder og salg vores vej. Det kan vi se på vores salgstal og i vores løbende kundeundersøgelser. Derfor giver det stor merværdi, at vi investerer i løbende at motivere alle til at yde lige den ekstra procent, der giver medvind til vores servicestationer”, siger Maria Beck-Tange, retaildirektør i Shell.

Topledelsen vikarierer for en dag

Titlen som ’årets medarbejder 2015’ udløste stor glæde hos vinderen, men også hos hans kollegaer i Brøndby. For ud over en rejse til Tokyo til Ömer Kilic, giver titlen også en betalt fridag med bowlingaften og middag på Shell regning til stationens 14 ansatte. Så den 30. marts i år, når de tager en dag fri, rykker Shells topledelse i Danmark ind som vikarer fra morgen til sen aften.

”Det er yderst fortjent, at vi nu skal ud og afløse Ömer og hans kollegaer, når de sammen kan fejre anerkendelsen med en fridag og socialt samvær på Shells regning. Mens de puster ud, trækker Shells ledelse i uniformen for at møde kunderne ansigt til ansigt, når vi passer stationen i Brøndby en hel dag. Som et plaster på såret for de kunder, der måtte opleve en kortvarig nedgang i serviceniveauet, har vi på dagen en række ekstra gode tilbud”, smiler Maria Beck-Tange.

Tokyo må vente

Med titlen ’årets medarbejder’ følger en rejse til Tokyo i Japan – en præmie, der også tilfalder kollegaerne Lene Thaarsti Pedersen fra Shell på Viborgvej i Randers og Julie Krogh Kristensen fra Hobro, som tog henholdsvis 2. og 3. pladsen. Ömer Kilic bliver dog hjemme, da rejsen falder sammen med en endnu mere glædelig begivenhed - hans eget forestående bryllup.

Forud for kåringen af de tre bedste butiksansatte i 2015 ligger et udskilningsløb gennem hele sidste år, hvor servicekonkurrencen Hverdagens Helte har stået på. Hvert kvartal er 10 kandidater blevet udvalgt blandt butikspersonalet på Shells servicestationer. Og i december dystede de udvalgte i finalen, hvor de hver leverede deres bud på en fantastisk kundeoplevelse under overskriften ”behandlet som en gæst”.

”De 30 finalister gik all in på at møde kunderne på ypperste vis. Alt fra julehygge, Luciaoptog og rød løber-service til smokingklædte tankpassere og sågar en snemand var med til at give kunderne en ekstra god oplevelse på vores servicestationer. Jeg kan kun sige, at indsatsen for at løfte serviceniveauet har været fænomenal. Sort på hvidt kan vi se, at kunderne har taget godt imod de mange sjove og glade initiativer,” siger Maria Beck-Tange.

Shells kundeserviceprogram, Hverdagens Helte, fortsætter i 2016.

Yderligere information

Kontakt venligst,

Maria Beck-Tange,

Retail direktør i Shell,

T: 22 20 53 20,

E: maria.beck-tange@shell.com

OM SHELL

Shell beskæftiger cirka 450 medarbejdere i Danmark fordelt på hovedkontoret i Ørestad og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer godt 2.500 ansatte på Shells servicestationer. Shells raffinaderi i Fredericia er et af to raffinaderier i Danmark. Her omdannes råolien fra Shells aktiviteter i den danske del af Nordsøen til flydende gas, jetbrændstof, benzin, diesel, petroleum og fyringsolie.

Der er 299 Shell servicestationer i Danmark. Heraf 62 Shell/7-Eleven, 105 selskabsejede, 77 ubemandede Shell Express stationer og 55 forhandlerejede stationer. Dertil kommer 15 CRT-anlæg til lastbiler, busser og anden tung transport. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell FuelSave Diesel.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 87.000 medarbejdere i 70 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 44.000 servicestationer i verden og producerer hver dag 3,3 mio. tønder olie og gas. Læs mere på www.shell.com.