Shell sænker prisen

14. september sænker Shell prisen på V-Power med 50 øre/l. I en måned får alle dermed rabat på Shells topbenzin, som er udviklet sammen med Ferrari.

Snart kan bilister få højoktan benzin lidt billigere. Det sker, når Shell skyder efteråret i gang med en gedigen kampagne, som tager 50 øre af literprisen på Shell V-Power. Dermed er der lagt op til motorforkælelse og optimeret motorydelse for alle bilister, som benytter sig af det gode tilbud.

”Bilisternes appetit på Shell V-Power vokser. Det ser vi på salget. Der er en generel trend blandt forbrugerne til, at man i dag godt vil betale lidt mere for kvalitet, så måske er det også det, vi mærker. Med vores kampagnepris giver vi nu endnu flere et stærkt incitament til at hælde vores topbenzin i tanken”, siger Per Ollikainen, produktchef i Dansk Shell.

Med 99 oktan tilbyder Shell V-Power det højeste oktantal i markedet. Benzinen er desuden udviklet til bl.a. at fjerne de belægninger, der over tid kan opbygges følsomme steder i brændstofsystemet og derved nedsætte motorens ydeevne. På den måde hjælper benzinen, motoren til at yde sit optimale. Samtidig indeholder Shell V-Power et additiv, som forebygger korrosion ved at efterlade et beskyttende filmlag på metaloverflader i motoren.

”Mange tror, at benzin bare er benzin, men det er en myte. Shell V-Power er det tydeligste bevis på, at der er forskel på de forskellige benzinprodukter, bilisterne møder. Med vores prisnedsættelse giver vi endnu flere chancen for at mærke forskellen til en favorabel pris”, siger Per Ollikainen.

Kort om kampagnen

Shells kampagne løber fra 14. september til 12. oktober. I perioden sparer alle, der tanker Shells topbenzin, 50 øre på literprisen i forhold til normalprisen. Kampagnen kører på 222 bemandede Shell servicestationer, inkl. Shell 7-Eleven.

I hele kampagneperioden vil bilister en række steder også kunne opleve øget aktivitet, når de kører ind på Shells servicestationer. Herunder f.eks. tankpasser som i gamle dage, der tjekker olie, tanker og tager dæktrykket samt slagtilbud på olie og sprinklervæske, m.m. Aktiviteterne vil variere fra servicestation til servicestation.

Yderligere information

Kontakt venligst, Per Ollikainen, produktchef, T: 2220 5307, E: per.ollikainen@shell.com

OM SHELL

Shell beskæftiger cirka 450 medarbejdere i Danmark fordelt på hovedkontoret i Ørestad og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer godt 2.500 ansatte på Shells servicestationer. Shells raffinaderi i Fredericia er et af to raffinaderier i Danmark. Her omdannes råolien fra Shells aktiviteter i den danske del af Nordsøen til flydende gas, jetbrændstof, benzin, diesel, petroleum og fyringsolie.

Der er 306 Shell servicestationer i Danmark. Heraf 63 Shell/7-Eleven, 111 selskabsejede, 70 ubemandede Shell Express stationer og 62 forhandlerejede stationer under navne som Shell eller Select. Dertil kommer 14 CRT-anlæg til lastbiler, busser og anden tung transport. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell FuelSave Diesel.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 87.000 medarbejdere i 70 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 44.000 servicestationer i verden og producerer hver dag 3,3 mio. tønder olie og gas. Læs mere på www.shell.com.