Shell har Danmarks bedste burger

Søndagsavisen har netop kåret Shells Deli Burger til ”Danmarks bedste fastfoodburger”.

Hver uge tester Danmarks mest læste avis produkter og tjenesteydelser. Det kan være alt fra den bedste marcipan til det bedste køb af mobiltelefon. I denne uge var det fastfoodburgeren, der blev udsat for eksperternes kritiske lup og smagsløg.

Fantastisk pris

I Søndagsavisens test vurderede burgeranmelder Anders Kvist seks fastfoodburgere på både pris og kvalitet. Her løb Shells Deli Burger med fem stjerner og titlen som Danmarks bedste fastfoodburger foran blandt andre McDonald’s og Burger King.

”Hold da op. Den smager virkelig, virkelig godt. Oksebøffen er virkelig lækker, bollen ligner en klassisk burgerbolle. Jeg er imponeret... Fantastisk pris. Det er den burger, hvor du får mest for pengene,” siger Anders Kvist blandt andet i sin anmeldelse efter at have sat tænderne i Shells Deli Burger.

Anders Kvist står bag hjemmesiden Burgerimperiet.dk, og har det seneste år anmeldt 40 forskellige burgere i Danmark. Burgerimperiet.dk anmelder burgere ud fra en række faste parametre, som også er anvendt i Søndagsavisens test.

”Det er skønt, at vores burger slår alle de andre. Vi har lagt mange kræfter i, at vores Deli2Go-madvarer skal give dig en rigtig smagfuld og god oplevelse. Derfor er det rart, at også dommernes kritiske ganer synes, at vi lever op til vores mål. Heldigvis stemmer det også godt overens med det, vi hører fra vores kunder. De har lige fra starten taget utroligt godt imod burgeren og resten af vores Deli2Go-madkoncept”, siger Maria Beck-Tange, retaildirektør i Dansk Shell.

Shells Deli Burger er en blandt en stribe kvalitetsvarer i Deli2Go konceptet, som er udviklet i samarbejde med Tulip. Her er grundtanken, at det skal være nemt og lækkert for kunderne at snuppe en bid mad eller noget at drikke i farten.

Kommunikationsdirektør, Jesper Brieghel, A/S Dansk Shell, tlf. 41612480.

OM Shell

Shell beskæftiger cirka 450 medarbejdere i Danmark fordelt på hovedkontoret i Ørestad og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer godt 2.500 ansatte på Shells servicestationer. Shells raffinaderi i Fredericia er et af to raffinaderier i Danmark. Her omdannes råolien fra Shells aktiviteter i den danske del af Nordsøen til flydende gas, jetbrændstof, benzin, diesel, petroleum og fyringsolie.

Der er 299 Shell servicestationer i Danmark. Heraf 62 Shell/7-Eleven, 105 selskabsejede, 77 ubemandede Shell Express stationer og 55 forhandlerejede stationer under navne som Shell eller Select. Dertil kommer 15 CRT-anlæg til lastbiler, busser og anden tung transport. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell FuelSave Diesel.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 87.000 medarbejdere i 70 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 44.000 servicestationer i verden og producerer hver dag 3,3 mio. tønder olie og gas. Læs mere på www.shell.com.