LEGO® biler og Ferrari i skøn forening

Netop nu lancerer Shell i samarbejde med Ferrari og LEGO Koncernen en helt ny Ferrari-serie til glæde for motorsports- og LEGO® entusiaster kloden rundt. LEGO Koncernens hjemland bliver et af de første lande i verden, der får glæde af disse ”klodsede” Ferrari’er.

LEGO Koncernen har i over et år arbejde på at skabe seks LEGO biler baseret på nogle af de mest ikoniske køretøjer i Ferraris historie. Startskuddet har nu lydt – og de seks eksklusive Ferrari LEGO biler er klar til start.

”Denne kampagne repræsenterer den fælles passion for performance og innovation, som Shell og Ferrari sammen står for – samtidig har den det sjove og fantasifulde islæt, som LEGO brandet tilfører. Uanset om man er fan af Ferrari, motorsport eller LEGO klodser, tror vi, at vores kunder vil kunne lide kampagnen”, siger Per Ollikainen, produktchef hos Shell.

Henover sommeren får man en gratis Ferrari LEGO bil hver gang man tanker mindst 30 liter Shell V-Power. Alternativt kan man tanke minimum 30 liter almindelig Shell benzin eller Shell diesel og købe en LEGO bil for 20 kr.*

Kampagnen fejrer Shells passionerede tekniske partnerskab med Ferrari, som nu er over 60 år gammelt.

Start din LEGO samling i dag

Første gang i LEGO Koncernens historie

Bilerne er udstyret med den mindste “pull-back”-motor, der nogensinde er produceret i LEGO Koncernens historie – og i dansk legetøjshistorie i det hele taget. Ferrari LEGO bilerne kan køre mindst to meter – og vil kunne klare mindst 300 ”træk”. Udover de seks Ferrari’er har LEGO Koncernen og Shell også udviklet tre unikke LEGO minifigurer.

Bilerne

• Ferrari F150° Italia – LEGO Koncernes fortolkning af den vindende F1™bil i 2011. Denne bils bemaling kan ændres til enten Felipe Massa eller Fernando Alonso.

• Scuderia Ferrari Truck – Den velkendte lastbil er en central del af Ferraris racer-team og bringer en ny dimension ind i den eksklusive modelsamling. LEGO bil versionen er omhyggeligt designet til at omfatte realistiske detaljer om lys, radiator og frontgitter.

• Ferrari 250 GT Berlinetta – En sand legende fra motorsporten. Dette er ikke kun en af de smukkeste biler, der nogensinde er skabt, men det er også den første Ferrari, der bruger bremseskriver. Dens karakteristiske runde forlygter passer godt med LEGO klodserne – og giver det same smukke udtryk som originalen.

• Ferrari F40 – En af de mest genkendelige sportsvogne i historien. Den klassiske aerodynamiske form og den karakteristiske firkantede bagende identificeres øjeblikkeligt og er let af fortolke med LEGO klodser.

• Ferrari FXX – Den nyeste high-performance racer evolution skabt af Ferrari Enzo – en af de mest kraftfulde biler i verden. LEGO bilen kommer i sort bemaling og reflekterer Ferrari FXX’s stramme stil.

• Ferrari 458 Italia – Formentligt den mest ikoniske bil i det nuværende Ferrari sortiment, hvilket gør den til et naturligt valg til denne kampagne. LEGO Koncernen har sat alle sejl for at skabe et autentisk og spændende stykke legetøj lige fra bilens karakteristiske tredobbelte udstødning til de specielle multi-LED forlygter.

Om Shell V-Power

Shell V-Power er et unikt brændstof, der gennem avanceret teknologi forbedrer motorens ydeevne – gældende for alle bilmærker. Inspireret af Shells tekniske landevindinger i samarbejdet med Ferrari er Shell V-Power udviklet til aktivt at rense motoren og beskytte vitale motordele – gennem hele bilens levetid. Shell V-Power er tilgængeligt i 60 lande.

Yderligere information: Senior Communications Partner Signe Thorup, A/S Dansk Shell, mobil 41 61 29 77

www.shell.dk/vpower

* Gælder 19.6-14.8 så længe lager haves af frigivne modeller. LEGO bilens markedsværdi udgør 59,50 kr. og tilsvarende for LEGO minifigurerne.