Secondary Navigation | back to top

BMW kører nu med Shell

Den bayerske bilkæmpe kører fra årsskiftet 2015 med Shell som global, anbefalet leverandør af motorolie til BMW-værksteder verden over.
Shell BMW

Uanset om du kører BMW, MINI eller på motorcykel fra det sydtyske, vil dit lokale, autoriserede værksted fremover pleje dit køretøj med motorolie fra Shell.

Fra og med 2015 har BMW AG nemlig sendt Castrol på porten til fordel for Shell, der er valgt som eksklusiv, anbefalet olieleverandør til serviceværksteder verden over.

Lavet på naturgas

Dermed bliver flere end 3.500 BMW-forhandlere i over 140 lande i dag forsynet med den specielle BMW-motorolie, som Shell har udviklet som led i det nye partnerskab.

Shells motorolie er specialudviklet efter BMW’s nyeste motorspecifikationer. Olien baserer sig på Shells PurePlus-teknologi. Det er en teknologi, hvor flydende naturgas bliver omdannet til avanceret motorolie. Det betyder, at motorolien er helt klar og ren, da man med flydende naturgas helt undgår de urenheder, der er i normal råolie.

BMWs nye motorolie bliver produceret på Shells gigantiske naturgasanlæg, Pearl GTL, i Qatar.